Somella vauhtia #himosjämsä myyntiin

Keski-Suomen ELY – keskus on myöntänyt #HIMOSJÄMSÄ ja SOTU – somella tulosta yritysryhmähankkeille yhteensä 215 000 € rahoituksen. Valtaosa rahoituksesta tullaan käyttämään #himosjämsä markkinointiin somessa.  Hankkeisiin osallistuu yhteensä 25 matkailu- ja palvelualan yritystä Himoksen ja Jämsän alueelta.

Yhteistä näkyvyyttä kehittämään

”Parempi some-näkyvyys ja toimiva yhteistyöverkosto”, vastasivat matkailualan yritykset keväällä 2017, kun heiltä kysyttiin Erika aktivointihankkeessa, mitä kehittämistarpeita heillä on. Siitä alkoi n 1,5 vuotta kestänyt työ yritysverkoston kokoamiseksi ja rahoituksen hankkimiseksi. Keski-Suomen ELY –keskuksen kanssa neuvoteltiin rahoituksesta useampaan kertaan ja heti kun saatiin hankekokonaisuus vireille käynnistettiin myös yhteistyökumppanin hankintaprosessi, kertoo kehittämispäällikkö Anna-Liisa Juurinen Jämsekistä.

Myös Jämsän kaupungin panos kokonaisuudessa on merkittävä. Kaupunki rakentaa parasta aikaa #himosjämsä verkkosivustoa, jonne tulee myös verkkokauppa. Sivusto tulee toimimaan somekampanjoiden laskeutumissivustona.

Uudenlainen toimintamalli

Yritykset vastaavat itse hankkeen toteutuksesta. Hankkeille ei palkata Jämsekiin projektityöntekijää, joka vastaisi käytännön asioiden organisoimisesta. Hankkeeseen osallistuvien yritysten omalla vastuulla on ratkoa hankkeen toimintaan liittyvät asiat. Jämsek hoitaa rahaliikenteen ja raportoinnin ELY-keskukselle. ”Yritysten vahva tahtotila oli kokeilla uudenlaista yhteisvastuuseen perustuvaa toimintamallia.  Hankkeen toteutusta varten yritysten täytyy organisoitua työryhmäksi, joka voi toimia yhteismarkkinoinnoin verkostona myös hankkeen jälkeen. Suuri rooli on myös pian valittavalla yhteistyökumppanilla, joka vastaa markkinoinnin toteuttamisen lisäksi yhteydenpidosta yritysten suuntaan ja projektin johtamisesta,” toteaa toimitusjohtaja Ulla Haggren Jämsekistä.

Hankkeissa toteutettavan some-markkinoinnin tavoitetaso on korkealla. Tykkäykset Facebookissa tai klikkaukset #himosjämsä – sivustolle eivät riitä. Markkinoinnin tavoitteeksi on asetettu myynti #himosjämsä -verkkokaupassa tai yritysten omien sivujen kautta.

Hankkeeseen osallistuvat yritykset

Hanketta rahoittavat seuraavat yritykset: Simulaattorimaailma, Eepos Group, Uusi-Yijälän tila, Eräopaspalvelu Talvi, Lucky Fish, Kynsistudio Your Nails, Huopatehdas Johanna Alho, Tuomo Mäyrämäki Oy, Hotelli Jämsä, Särkisaaren leiri- ja kurssikeskus, Elonen Oy, Holiday Club, Himos Golf, Villa Hiidenmäki, Taikavakka, Vehkala Jeans Dealer, Jämsän Gasthaus, Kukkaverstas, Liljendahl Maarit Matkailuopas Travel Agent, Savion hovi,   Koiravahti Oy, McAhon safarit, Lentoreppu, Matka-Töysä ja Himoslomat.

Flowhousesta #himosjämsä kumppani

Flowhouse Oy:n vetämä konsortio on valittu #himosjämsä yritysten kumppaniksi 215 000 € some-markkinointikokonaisuuden toteuttajana. Flowhousen konsortiossa ovat mukana Jotuca Oy/ Retkipaikka, joka erityisenä vastuualueena hankkeessa on video- ja valokuvatuotantojen toteuttaminen sekä PK@Co, joka vastaa brändityöstä. Kumppanin valinta tehtiin neuvottelumenettelyllä yhdessä hankkeeseen osallistuvien yritysten edustajien kanssa.

Lisätietoja:
Anna-Liisa Juurinen
anna-liisa.juurinen@jamsek.fi
p. 040 747 773