Matkalla Suomen Sydämessä -matkailuverkosto

Mänttä-Vilppulan, Juupajoen, Ruoveden, Virtain, Keuruun, Jämsän ja Oriveden kunnat ja yritykset jatkavat markkinointiyhteistyötään vuosina 2018-2019. Matkalla Suomen Sydämessä -matkailuverkoston taustalla on vuonna 2013 aloitettu yhteismarkkinointityö. Matkailuverkosto jatkaa toimintaansa 1.11.2017 – 31.10.2019 ja hankkeen kokonaisbudjetti on n. 30 000 euroa vuodessa. Matkailuverkoston rahoitus koostuu kuntien ja elinkeinoyhtiöiden rahoitusosuudesta (50 %) sekä yksityisten matkailuyrittäjien ja yhteistyökumppanien rahoituksesta. Matkailu- ja palvelualan yrittäjillä on mahdollisuus osallistua markkinointiyhteistyöhön 345 euron (+alv) lähtöhintaan. Verkostohanketta koordinoi MW- Kehitys Oy ja projektipäällikkönä toimii matkailukoordinaattori Anni Inkiläinen.

Matkailuverkoston toimenpiteet 2018

  • Matkalla Suomen Sydämessä -esite (kieliversiot suomi, englanti, saksa, venäjä) sekä sähköiset esiteversiot
  • Messu- ja myyntitapahtumiin osallistuminen
    • Saksassa 2-3 messutapahtumaa Fintouringin yhteistyöllä
    • Venäjän markkinointitoimet esitejakeluna ja Tredea-yhteistyönä
  • Matkanjärjestäjäyhteistyö ja yritystapaamiset
    • koordinoidaan kuntien välistä yhteistyötä ohjausryhmätyöskentelyllä
    • edistetään yritysten palveluiden kansainvälistä näkyvyyttä (kieliversiot, laatu, löydettävyys)
    • messutarjoukset ja some-kampanjat messutapahtumien yhteydessä
    • sähköinen kampanjointi esim. Rundreisen-sivustolla
  • Verkotutaan maakunnallisiin markkinointihankkeisiin (esim. Tredean hankkeet, Visit Central Finland)
  • Tiedotetaan verkoston yrittäjiä aktiivisesti toimenpiteistä, yhteistyökumppaneista sekä matkajärjestäjä- ja asiakaskyselyistä

matkalla_suomen_sydan_165x165_070114_suowww.visitheartfinland.fi
www.facebook.com/VisitHeartFinland/
Matkalla Suomen Sydämessä -esite

Lisätietoja:
Anni Inkiläinen, puh. 044 300 2345, anni.inkilainen@manttavilppula.fi

 


Lakeland-hanke

Central and Southern Lakeland Tours in Finland -hanke jatkaa Stopover Keski-Suomi -hankkeen kansainvälistä matkailutyötä.

Hankkeen tavoitteet:

  • Tuotteistaminen: lisää Visit Finlandin kv-tuotevaatimukset täyttäviä tuotteita MyStay-portaaliin
  • Verkkonäkyvyys: tuodaan esille Keski-Suomea ja hankkeessa mukana olevia yrityksiä sekä Saunamaakuntaa verkkosivustojen avulla, www.visitcentralfinland.com ja www.saunaregion.com
  • Tapahtumien järjestäminen: Saunamaakunta-tapahtumia Saunamaakunta-brändin tukemiseksi
  • Jakelun kehittäminen
  • Media, PR-työ ja myynti: kv-myyntitapahtumat sekä matkanjärjestäjä- ja mediavierailut alueelle

Hankkeen kokonaisbudjetti on n. 200 000 €, jonka rahoitus koostuu 50 % Keski-Suomen liitto, 50 % kunnat ja yritykset. Hankkeen johtoryhmänä toimii Keski-Suomen kauppakamarin matkailuhallitus ja työryhmänä toimii hankkeessa mukana olevien yritysten ja kuntien markkinointihenkilöistä koostuva markkinointiryhmä.

Hankkeen kohdemaat ovat saksankielinen Eurooppa ja Japani. Lakeland-hanke toteutetaan yhteistyössä Visit Finlandin, Visit Central Finlandin, Lahti Regionin, Visit Tampereen ja Hämeen kanssa.

Hankkeen vetäjänä toimii Päivi Heikkala, puh. 050 304 8467, paivi.heikkala@visitcentralfinland.com